Slaaptips

-  Slaaptips bij slaapproblemen door stress en burnout   -

Spanningen, stress of burn out-klachten
doen vaak afbreuk aan een goede nachtrust
Nachtrust die je juist nodig hebt om
je systeem (lichaam & geest) weer op te laden

Verandering duurt soms een tijdje voor je resultaat bemerkt.
Probeer waar mogelijk de slaaptips toe te passen
Je vindt nog meer waardevolle slaaptips
in de video.

 

Rustgevende kleuren

Welke kleur heeft je slaapkamer? Aardetinten, blauw, donker groen, of paarstinten hebben een rustgevend effect op je psyche, terwijl rood, oranje, geel en andere felle kleuren juist een activerende werking hebben.
.

Kruidenthee

Gebruik ruim voor het slapen gaan geen cafeïne houdende producten zoals: Koffie, zwarte thee of chocolade. Drink in plaats daarvan bijvoorbeeld kruidenthee.
.

Mindmappen

Wanneer je niet kunt slapen omdat er nog allerlei gedachten door je hoofd gaan, ga dan even uit bed. Liefst naar een andere ruimte om dat wat je wakker houdt op te schrijven of er een mindmap van te maken. Dit helpt je bij het loslaten van je gedachten.
.

Melatonine

Een beker warme melk met een banaan of een bordje pap voor het slapen gaan helpen je melatonineproductie op gang, waardoor je makkelijker in slaap komt.
.

Frisse Lucht

Zorg voor voldoende ventilatie en frisse lucht in je slaapkamer. Dit helpt je lichaam bij het herstelproces. Het zorgt ervoor dat je fitter wakker wordt. Overdag frisse lucht opdoen is evenzo belangrijk.
.

Verduistering

Zorg voor voldoende verduistering in je slaapkamer of gebruik een oogkussentje. Daglicht en duister stimuleren je lichaam bij de aanmaak van stoffen die je nodig hebt om je dag- en nachtcyclus op gang te brengen.

.

BEKIJK DEZE VIDEO
voor nog meer slaaptips.
.

Slaaptips voor een betere nachtrust

In deze video geef ik je nog meer waardevolle slaaptips,
zodat jij jouw nachtrust kunt verbeteren. 

Stress leidt vaak tot slapeloosheid

Bij overspannenheid en burnout ben je vaak wel erg moe, maar kan het toch zijn dat je niet in slaap kunt komen. De lijst met suggesties voor een betere nachtrust is eindeloos. Op deze pagina tref je een greep uit de vele interventies die je kunt toepassen ter bevordering van je nachtrust. Ontdek zelf wat voor jou het beste werkt


Het recept voor een goede nachtrust:
Verzamel alle ingrediënten die jij nodig hebt voor een goede nachtrust. Onderzoek welke slaaptips jou op weg helpen naar droomland.

.

Ontspanning verbetert de nachtrust

Is jouw slapeloosheid te wijten aan spanningsklachten? Dan is het belangrijk om naast het toepassen van de diverse slaaptips ook de oorzaak van je stressklachten aan te pakken.


In de gratis videotraining 'Leren ontspannen bij stress' leer ik jou hoe je je lichaam kunt helpen ontspannen in tijden van stress. Dit heeft ook een positief effect op je nachtrust.

Heb je naast alle slaaptips behoefte aan persoonlijke coaching bij het verminderen van stressklachten? Neem gerust contact op.